SUB-biking

SUB staat voor: Stand Up Biking. Wij komen veel mensen in de praktijk tegen die graag buiten een intensieve workout willen doen, maar vanwege bepaalde klachten niet meer kunnen hardlopen of krom op een racefiets kunnen zitten. Of mensen die gewoon gezond buiten willen sporten in plaats van in de sportschool. De SUB is hiervoor uitermate geschikt. De voordelen:

  • Low Impact – weinig belasting op gewrichten
  • Hoog calorieverbruik – te vergelijken met rennen
  • Goed voor de rug
  • Total workout:  Benen – Core (buik/rug) – Armen
  • Eenvoudig
  • Relatief veilig (hoge sta-positie en lage snelheid)
  • Buiten is het minder saai

De nadelen:

  • Verkeer (geeft meer gevaar)
  • Buiten (het kan gaan regenen)
  • Niet geschikt voor mensen met evenwichtsproblemen

Nieuwsgierig geworden? Neem contact op met de praktijk. De eerste les is gratis, vrijblijvend en altijd met begeleiding. De 10-rittenkaart van de praktijk kunt u ook gebruiken om een uur de SUB-bike te gebruiken. Voordeel hiervan is dat u bij slecht weer binnen kunt trainen.

De kleine regeltjes: Wij zijn verantwoordelijk voor de staat van de fiets (remmen, versnelling etc) Wij zorgen er voor dat dit in orde is. Omdat u zich in het verkeer begeeft is schade of letsel door een verkeersongeval altijd mogelijk. Hiervoor bent u zelf verantwoordelijk. Evt schade dient u aan ons te vergoeden.  Een helm raden wij wel aan, maar verplichten we niet. De snelheid ligt meestal onder de 20 km/uur. Ook dit is uw eigen verantwoordelijkheid.

Tarieven:

  • 10-rittenkaart: 75 euro  (ook voor indoor fitness)
  • Losse huur: 10 euro per keer
  • Indicatie voor behandeling: geen extra kosten